Swiat czterolatka Rozklad zajec z wpisami do dziennika, Juka, materiały z JUKI
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SWIAT CZTEROLATKA
ROZKLAD
ZAJEC
'
Z WPISAMI DO DZIENNIKA
'
Autor
Krystyna Kamińska
Koordynator projektu
Krzysztof Chrobot
Redakcja merytoryczna
Aneta Rawska
Redakcja językowa
Małgorzata Taczanowska
Skład i formatowanie komputerowe
Przemysław Piątek
Warszawa 2010
Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ISBN 978-83-7253-751-5
Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 118
02-230 Warszawa
tel. 22 381 72 07
faks 22 381 72 10
infolinia 800 650 300
juka@juka.edu.pl
www.juka.edu.pl
SPIS TREŚCI
Rozkład zajęć – Wrzesień. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Rozkład zajęć – Październik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
Rozkład zajęć – Listopad . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19
Rozkład zajęć – Grudzień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 27
Rozkład zajęć – Styczeń . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33
Rozkład zajęć – Luty . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 39
Rozkład zajęć – Marzec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Rozkład zajęć – Kwiecień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 57
Rozkład zajęć – Maj . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68
Rozkład zajęć – Czerwiec . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
WPISY DO DZIENNIKA
WRZESIEŃ – tydzień I. Jaki jestem? Jaka jestem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86
WRZESIEŃ – tydzień II. Jaki jestem? Jaka jestem? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
WRZESIEŃ – tydzień III. W sadzie i w ogrodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
WRZESIEŃ – tydzień IV. W sadzie i w ogrodzie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 92
PAŹDZIERNIK – tydzień I. Robimy zapasy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
PAŹDZIERNIK – tydzień II. Przez park . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96
PAŹDZIERNIK – tydzień III. W trosce o zdrowie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98
PAŹDZIERNIK – tydzień IV. Pod jesiennym parasolem . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
LISTOPAD – tydzień I. Jak zwierzęta przygotowują się do zimy? . . . . . . . . . . . . . 102
LISTOPAD – tydzień II. Dbamy o czystość . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 104
LISTOPAD – tydzień III. Sposoby na długie, jesienne wieczory . . . . . . . . . . . . . . . 106
LISTOPAD – tydzień IV. Sposoby na długie, jesienne wieczory . . . . . . . . . . . . . . . 108
3
GRUDZIEŃ – tydzień I. W krainie baśni . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 110
GRUDZIEŃ – tydzień II. Spotkanie z zimą . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112
GRUDZIEŃ – tydzień III. W oczekiwaniu na święta. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 114
STYCZEŃ – tydzień I. Pomagamy sobie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
STYCZEŃ – tydzień II. Pamiętajmy o ptakach . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118
STYCZEŃ – tydzień III. Babcia i dziadek . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120
LUTY − tydzień I. Karnawał. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 122
LUTY – tydzień II. Zimowe zabawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
LUTY – tydzień III. Kuchenne czynności. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
MARZEC – tydzień I. W marcu jak w garncu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128
MARZEC – tydzień II. Przedwiośnie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130
MARZEC – tydzień III. Wiosna idzie przez świat . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132
MARZEC – tydzień IV. Wielkanoc . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134
KWIECIEŃ – tydzień I. Kwiecień – plecień . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
KWIECIEŃ – tydzień II. Zawody naszych rodziców. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 139
KWIECIEŃ – tydzień III. Sprzątamy naszą Ziemię . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 141
KWIECIEŃ – tydzień IV. Kosmiczne zabawy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 143
MAJ – tydzień I. Moja miejscowość – mój kraj. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145
MAJ – tydzień II. Spotkanie z książką . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
MAJ – tydzień III. Mieszkańcy majowej łąki . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150
MAJ – tydzień IV. Moi rodzice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152
CZERWIEC – tydzień I. Dziecięce marzenia. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154
CZERWIEC – tydzień II. Zbliża się lato. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156
CZERWIEC – tydzień III. Bezpieczne wakacje . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
4
WRZESIEŃ – tydzień I i II
Tematyka tygodnia:
Jaka jestem? Jaki jestem?
Treści
programowe
Dzień
tyg.
Działania
dzieci
Cele
główne
Cele
operacyjne
Zajęcia
ruchowe
1
2
3
4
5
6
Edukacja językowa
− poprawność artykulacyjna
− poprawność gramatyczna
− zasób słownictwa
− przygotowanie do czyta-
nia, czytanie
− przygotowanie do pisania
1.
•
Słuchanie opo-
− rozwijanie mowy Dziecko:
− odpowiada na
pytania dotyczą-
ce utworu
•
Zabawa orienta-
wiadania Cz.
Janczarskiego
Pierwszy dzień
w przedszkolu.
•
cyjno-porządko-
wa
Kolory.
Zabawa orien-
tacyjno-porząd-
kowa
Zrośnięte
dzieci.
Zabawy rucho-
Edukacja społeczna
i otoczenie techniczne
− moi koledzy, moje przed-
szkole
2.
•
Wykonanie
− zintegrowanie
grupy
− wymienia imio-
na kolegów i ko-
leżanek z grupy
•
we – zestaw nr I.
Zabawa orienta-
drzewka
grupo-
wego.
•
cyjno-porządko-
wa
Rząd-koło.
Zabawa rucho-
Edukacja matematyczna
− orientacja przestrzenna
− aspekt porządkowy liczby
3.
•
Głowa,
ramiona.
− rozwijanie orien-
tacji przestrzen-
nej
− wskazuje i nazy-
wa części ciała
•
wa z elementem
podskoku na po-
stawie wiersza
L. J. Kerna
Piłka.
Edukacja artystyczna
Muzyka
− elementy muzyki – wy-
4.
•
Słuchanie pio-
− rozwijanie umie-
jętności wokal-
nych
− śpiewa piosenkę
senki
Piosenka
przedszkolaka.
Zabawa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]