Symulacja procesow biznesowych Standardy BPMS i BPMN w praktyce syprbi, e

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innympowoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymiich właścicieli.Autorzy oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książceinformacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ichwykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich.Autorzy oraz Wydawnictwo HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności zaewentualne szkodywynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.Recenzenci:dr hab. Andrzej Kobyliński, prof. SGHZbigniew MisiakSenior ConsultantBOC Information Technologies ConsultingRedaktor prowadzący: Michał MrowiecProjekt okładki: Studio Gravite / OlsztynObarek, Pokoński, Pazdrijowski, ZapruckiFotografia na okładce została wykorzystana za zgodą Shutterstock.comWydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail: helion@helion.plDrogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adresMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.ISBN: 978-83-246-5141-2Copyright © Helion 2013Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSpis tre ciWst p .............................................................................................. 5Rozdzia 1. Wprowadzenie do rodowiska modelowaniai symulacji procesów biznesowych .................................................... 91.1. Wsparcie narz dziowe w dokumentowaniu procesów ............................................... 91.2. Instalacja i uruchomienie systemu ADONIS ........................................................... 131.3. Cykl zarz dzania PMLC .......................................................................................... 161.4. Modu y w systemie ADONIS .................................................................................. 191.5. Nawigacja w systemie ADONIS ............................................................................. 21Rozdzia 2. Standardy, modele i techniki modelowania procesów biznesowych ... 252.1. Rozwój rynku standardów wizualnego opisu procesów .......................................... 252.2. Business Process Management System .................................................................... 292.3. Business Process Model and Notation ................................................................... 31Rozdzia 3. Specyfikacja procesów biznesowych z wykorzystaniemparadygmatu BPMS ........................................................................ 353.1. Opis studium przypadku .......................................................................................... 353.2. Mapowanie procesów biznesowych ........................................................................ 373.3. Model procesu biznesowego .................................................................................... 413.4. Modele podprocesów ............................................................................................... 473.5. Model systemów IT ................................................................................................. 513.6. Model rodowiska pracy .......................................................................................... 573.7. Model dokumentów ................................................................................................. 623.8. Modele ryzyk i kontroli ryzyk ................................................................................. 68Rozdzia 4. Specyfikacja procesów biznesowychz wykorzystaniem standardu BPMN ................................................. 734.1. Opis studium przypadku .......................................................................................... 734.2. Mapa procesów biznesowych .................................................................................. 764.3. Diagram procesów biznesowych ............................................................................. 784.4. Diagram kolaboracji ................................................................................................ 984.5. Diagram choreografii ............................................................................................. 1044.6. Diagram konwersacji ............................................................................................. 109Kup książkęPoleć książkę4Symulacja procesów biznesowych. Standardy BPMS i BPMN w praktyceRozdzia 5. Metody pozyskiwania danych na potrzeby modeli symulacyjnych .... 1135.1. Pozyskiwanie danych z systemów informatycznych ............................................. 1135.2. Obserwacja ............................................................................................................ 1185.3. Wywiad ................................................................................................................. 120Rozdzia 6. Symulacja i optymalizacja procesów biznesowych ......................... 1236.1. Animacja procesu biznesowego ............................................................................. 1236.2. Szacowanie czasów i kosztów procesu biznesowego ............................................ 1256.3. Analiza rachunkowa .............................................................................................. 1306.4. Analiza cie ki ....................................................................................................... 1346.5. Analiza obci enia ................................................................................................. 1396.6. Analiza wykorzystania ........................................................................................... 1496.6.1. Przygotowanie do analizy wykorzystania ..................................................... 1496.6.2. Stacjonarna analiza wykorzystania ............................................................... 1556.6.3. Niestacjonarna analiza wykorzystania .......................................................... 1656.7. Kwerendy .............................................................................................................. 1736.7.1. Kwerendy analityczne .................................................................................. 1736.7.2. Kwerendy ewaluacyjne ................................................................................ 180Zako czenie ................................................................................. 185Dodatek A Spis rysunków .............................................................................. 187Dodatek B Spis tabel .................................................................................... 189Dodatek C Spis wskazówek ........................................................................... 191Dodatek D Literatura...................................................................................... 193Skorowidz ................................................................................... 199Kup książkęPoleć książkęRozdzia 2.Standardy, modelei techniki modelowaniaprocesów biznesowych2.1. Rozwój rynku standardówwizualnego opisu procesówW odró nieniu od dyscypliny analizy i projektowania systemów informatycznychzdominowanej od przesz o dekady przez j zyk UML w przypadku dyscypliny mo-delowania procesów biznesowych nie mo na mówi o zdecydowanej supremacjiadnego ze standardów. Niezale nie stosuje si do dnia dzisiejszegoró norodne nota-cje.W wielu przypadkach organizacja opieraj ca si na us ugach zewn trznych firmkonsultingowych w materii opracowania modeli i niskopoziomowych specyfikacji pro-cesów biznesowych pozostawia kwestie metodologiczne i notacyjne zleceniobiorcy.Decydent ma do dyspozycji kilkadziesi t podej . Znaczna czz nich ma charakterniszowy b d czysto historyczny z uwagi na powstanie nowszych, doskonalszychstandardów. Nale y przy tym mie na uwadze, i obecno na rynku niektórych nota-cji zasadniczo trwa d u ej, ni istnieje samo poj cie modelowania procesów bizne-sowych, którego sformu owanie datuje si na lata 60. XX w. (Williams, 1967).O ile dost pne notacje mo na systematyzowa na wiele odmiennych sposobów, o tylena potrzeby niniejszej ksi ki rozró niono dwie kategorie standardów wizualnegoopisu procesów biznesowych:zaadaptowane standardy modelowania,dedykowane standardy modelowania.Kup książkęPoleć książkę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kfc.htw.pl