Syn dobrze wychowany Od niemowlecia po mezczyzne Poradnik bez kantow, e-książki, septem

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SYN DOBRZE WYCHOWANY.
OD NIEMOWLĘCIA
PO MĘŻCZYZNĘ.
PORADNIK BEZ KANTÓW
Spis treści
Przykładowy rozdział
Autor: Cheryl L. Erwin
Tłumaczenie: Olga Kwiecień-Maniewska
ISBN: 978-83-246-2442-3
Tytuł oryginału:
The Everything
Parent’s Guide to Raising Boys
Format: B5, stron: 312
Katalog online
Zamów drukowany
katalog
CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik
Gratulacje! Macie syna!
Pewnie doskonale pamiętacie dzień, w którym lekarz podzielił się z Wami tą szczęœliwą
wiadomoœcią? Wciąż czujecie wzruszenie na myœl, że jesteœcie rodzicami małego
mężczyzny? I tę odrobinę strachu, wiążącą się z odpowiedzialnoœcią za ukształtowanie
jego osobowoœci?
Dla każdego dziecka można by napisać podobny poradnik. Jednak płeć Waszej
pociechy determinuje niektóre cechy i zachowania. Jak nie wpaœć w pułapkę
stereotypów? Co zrobić, gdy ulubionym pojazdem synka jest wózek dla lalek, a nie wóz
strażacki? W jaki sposób pomóc dorosnąć młodemu mężczyźnie, nie tłumiąc jego
wrażliwoœci? Kiedy pozwalać na bunt, a kiedy wprowadzić wojskową dyscyplinę?
Pytań pojawi się jeszcze więcej, a odpowiedzi na wszystkie znajdziecie właœnie
w tej książce! Wybraliœcie już imię, urządziliœcie pokój i przygotowaliœcie wyprawkę.
Od teraz przez kilkanaœcie najbliższych lat czeka Was wychowywanie tego malucha
na szczęœliwego dorosłego człowieka. Na mężczyznę, który kiedyœ sam zapragnie
zostać ojcem i wcielać w życie wpojone przez Was zasady. Z przyjemnoœcią powiemy
Wam wówczas: „Gratulacje! Wychowaliœcie idealnego syna!”.
Niech wspólna droga przez życie obfituje w pasjonujące przygody… przy mniejszej
liczbie siniaków.
• Budowanie pewnoœci siebie, wysokiej samooceny i komunikatywnoœci
Waszego syna.
• Rozwijanie osobowoœci i odkrywanie œwiata.
• Definiowanie właœciwych zachowań i pomoc w niwelowaniu presji rówieœników.
• Kształtowanie solidnych wartoœci.
• Wspólne tworzenie pojęcia „męskoœci”.
• Podejmowanie zobowiązań wobec rodziny, społecznoœci i samego siebie.
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
do przechowalni
do koszyka
Wydawnictwo Helion
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 032 230 98 63
e-mai
e-mail:
septem@septem.pl
redakcja:
redakcjawww@septem.pl
informacje:
o księgarni septem.pl
 Spistreści
Wstęp
13
Rozdział1.
Tochłopiec!
15
Dlaczegopłećmaznaczenie?.......................................................................................... 16
Czychłopcyróżniąsięoddziewczynek?..................................................................... 17
Badanianatematpłci......................................................................................................... 18
Ktojestłatwiejszy?............................................................................................................... 19
Mitynatematwychowywaniachłopców.................................................................... 21
Badanieswoichwłasnychoczekiwań........................................................................... 23
Czegonaprawdępragnieszdlaswojegosyna?......................................................... 25
Rozdział2.
Przygotowaniesięnawychowywaniesyna
27
Wjakisposóbrodzicewpływająnadzieci?................................................................ 28
Uczeniesięodwłasnychrodziców................................................................................. 30
Naturawięzi............................................................................................................................ 30
Troskaosiebieirównowaga............................................................................................ 32
SłowooTwoimmałżeństwie............................................................................................ 34
Twojezadaniejakorodzica............................................................................................... 37
Rozdział3.
Podstawybyciarodzicemchłopca
39
Poczucieprzynależnościiznaczenia............................................................................. 40
Dlaczegozwiązkisąważnedlachłopców?................................................................. 42
Znaczeniekolejnościnarodzin........................................................................................ 45
Zrozumienieprzekonań,którekryjąsiępodzachowaniem................................. 47
Łagodnośćistanowczość.................................................................................................. 50
Umiejętnośćsłuchania....................................................................................................... 52
Przekazmiłości...................................................................................................................... 54
7
  Spistreści
Rozdział4.
PierwszyrokżyciaTwojegosyna
55
Rozwójzycznyirodzicielstwo....................................................................................... 56
Rozwójmózgu....................................................................................................................... 58
RozwójemocjonalnyTwojegosyna.............................................................................. 61
RozwójumiejętnościpoznawczychTwojegosyna.................................................. 62
Temperament........................................................................................................................ 64
Znaczeniedotykudlachłopców..................................................................................... 67
Czyniemowlętapotrzebujądyscypliny?..................................................................... 68
Opiekanaddzieckiem........................................................................................................ 70
Rozdział5.
Twójmałychłopczyk—wiekwczesnoprzedszkolny
73
Stworzeniebezpiecznegootoczenia............................................................................ 74
Językiumiejętnościspołeczne....................................................................................... 77
OdkrywanieświataTwojegosyna.................................................................................. 80
Wartośćciekawości.............................................................................................................. 80
Normarozwojowa................................................................................................................ 82
Strasznetrio............................................................................................................................ 83
Dobranoc…alboinie........................................................................................................ 86
Zagrożeniazwiązaneznaukączystości....................................................................... 88
Rozdział6.
Dyscyplinajakonauczanie
89
Dyscyplinaidalekowzrocznerodzicielstwo............................................................... 90
Dyscyplinaakara.................................................................................................................. 93
Konsekwencja........................................................................................................................ 96
Zachętadokomunikacji.................................................................................................... 99
Pozytywnaprzerwanaochłonięcie............................................................................. 101
Naukaumiejętnościżyciowych..................................................................................... 103
8
 Spistreści
Rozdział7.
Chłopcyiemocje
107
Mitstoickiegomężczyzny............................................................................................... 108
Głoskultury.......................................................................................................................... 109
Celemocji.............................................................................................................................. 110
Naukasłownictwadotyczącegoemocji..................................................................... 111
Naukadojrzałości............................................................................................................... 114
Gniew—uczucieodpowiedniedlamężczyzny..................................................... 115
Chłopcyidepresja.............................................................................................................. 117
Pielęgnacjawięzizsynem............................................................................................... 119
Rozdział8.
Chłopcyiojcowie
121
Czegosynowieucząsięodswoichojców?............................................................... 122
Zabawaiaktywnamiłość................................................................................................ 126
Ojcowieiumiejętnośćempatii...................................................................................... 128
Kiedyiwjakisposóbwspieraćmamę?...................................................................... 130
Byciewzoremdlaswojegosyna................................................................................... 132
Darojcostwa........................................................................................................................ 134
Rozdział9.
Chłopcyimatki
135
Dylematmatekisynów.................................................................................................... 136
Czegosynowiemogąsięnauczyćodswoichmatek?........................................... 137
Budowaniewięziiporozumienia................................................................................. 139
Kiedybliskotozbytblisko?............................................................................................. 142
Mamateżpotrasiębawić............................................................................................. 144
Innekobiety......................................................................................................................... 145
9
 Spistreści
Rozdział10.
PrzygotowanieTwojegosynadonauki
149
Dlaczegochłopcymająproblemywszkole............................................................. 150
Wjakisposóbucząsięchłopcy?................................................................................... 152
Jakmożeszpomócswojemusynowiodnieśćsukceswszkole?....................... 154
Chłopcyiksiążki.................................................................................................................. 156
Zespółzaburzeńuwagi.................................................................................................... 158
Stopnieizadaniadomowe............................................................................................. 161
Rozdział11.
Chłopcyiichrówieśnicy
165
Rozwójumiejętnościspołecznych............................................................................... 166
Chłopcyiichprzyjaciele.................................................................................................. 168
Sportiwspółzawodnictwo............................................................................................. 171
Znęcaniesięiagresja........................................................................................................ 174
Miejscedladziewczyn...................................................................................................... 177
Rozdział12.
Okresdojrzewania
181
Mózgnastolatka................................................................................................................. 182
Hormony,emocjeigniew............................................................................................... 184
Zadaniaokresudojrzewania.......................................................................................... 185
Stawianieodpowiednichgranic................................................................................... 188
Godzinapolicyjna,randkiiprowadzeniesamochodu......................................... 191
Cieszsięswoimsynem..................................................................................................... 194
Rozdział13.
Oznaczeniucharakteru
197
Kształtowaniecharakteru................................................................................................ 198
Zachętaapochwała.......................................................................................................... 200
Naukaodpowiedzialności............................................................................................... 202
Empatiaiwspółczucie...................................................................................................... 205
DuchowośćwżyciuTwojegosyna............................................................................... 207
Odpornośćnaprzeciwności........................................................................................... 208
10
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kfc.htw.pl