Sylabus, ZUT-Energetyka-inżynier, III Semestr, Maszyny elektryczne

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->[ logo uczelni ]Wydział Inżynierii Mechanicznej i MechatronikiKierunek studiówForma studiówEnergetykastacjonarnaPoziompierwszyTytuł zawodowy absolwentainżynierObszary studiówProfilModułPrzedmiotKodSpecjalnośćJednostka prowadzącaECTSForma zaliczeniaBlok obieralnyForma dydaktycznawykładylaboratoriaNauczyciel odpowiedzialnyInni nauczycieleWymagania wstępneW-1W-2W-3Znajomość praw i zasad fizyki i w szczególności elektrotechniki.Znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej.Znajomość obsługi komputera, oprogramowania biurowego i graficznego.KodWLSemestr33Zespół Dydaktyczny Elektrotechniki Przemysłowej2zaliczenieECTS (formy)JęzykGrupa obieralnaGodziny1515ECTS1,01,0Waga1,00,6Zaliczeniezaliczeniezaliczenie2,0polskiMaszyny elektryczneWIMIM/ENE/S1/C32nauki techniczneogólnoakademicki[ logo wydziału ]Grochowalski Jacek (Jacek.Grochowalski@zut.edu.pl)Frąckiewicz Zbigniew (Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl), Grochowalski Jacek Michał(JacekMichal.Grochowalski@zut.edu.pl), Grochowalski Jacek (Jacek.Grochowalski@zut.edu.pl)Cele modułu/przedmiotuC-1C-2Student rozumie działanie i zasady pracy podstawowych maszyn elektrycznych stosowanych w przemyśle.Student potrafi prowadzić bezpieczną eksploatację, oraz potrafi wykonać podstawowe pomiary i badaniamaszyn i napędów elektrycznych w tym również badania dopuszczajace do ruchu.Liczba godzin555555Liczba godzin155101515Treści programowe z podziałem na formy zajęćBudowa i zasady działania podstawoych typów maszyn elektrycznych: maszyny DC, AC -T-W-1asynchroniczne i synchroniczne, transformatory.T-W-2T-W-3T-L-1T-L-2T-L-3Metody i układy rozruchu, hamowania i regulacji predkości obrotowej maszyn elektrycznych.Wiadomości ogólne: dane znamionowe, przeciążenia i drgania, ciepłoodporność, izolacja,nagrzewanie, układy chłodzenia, stopnie ochrony, obudowy, normalizacja.Badanie maszyny i napędu prądu stałego DC.Badanie napędu i silnika indukcyjnego.Badanie transformatora.Obciążenie pracą studenta - formy aktywnościA-W-1A-W-2A-W-3A-L-1A-L-2Uczestnictwo w zajęciach.Uzupełnienie wiedzy z pomocą literatury i internetu.Przygotowanie do zaliczenia zajęć ze wskazanej literatury i dostarczonych materiałówdydaktycznych.Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.Przygotowanie się do zajęć laboratoryjnych na podstawie dostarczonych materiałówdydaktycznych i wskazanej literatury uzupełniającej.Metody nauczania / narzędzia dydaktyczneM-1M-2M-3Wykład informacyjny.Objaśnienia i wyjaśnienia w dyskusji dydaktycznej problemów eksploatacyjnych maszyn i napędówelektrycznych stosowanych w przemyśle.Cwiczenia laboratoryjne dla praktycznego potwierdzenia właściwości, charakterystyk i innych rozważańteoretycznych dotyczacych maszyn elektrycznych.[ logo uczelni ]Wydział Inżynierii Mechanicznej i MechatronikiSposoby oceny (F - formująca, P - podsumowująca)S-1S-2S-3FPPSprawdzenie przygotowania do zajęć na podstawie krótkiej, pisemnej odpowiedzi na zadane problemy.Ocena praktycznego opanowania materiału dydaktycznego po zakończeniu cyklu ćwiczeńlaboratoryjnych.Ocena na zakończenie wykładu na podstawie testu wielokrotnego wyboru i rozmowy ze studentem.Odniesienie do efektówkształcenia dla kierunkustudiówOdniesienie doefektówzdefiniowanych dlaobszaru kształceniaOdniesienie doefektów kształceniaprowadzących doCeluzyskania tytułuprzedmiotuzawodowegoinżynieraTreściprogramoweMetodynauczaniaSposóbocenyZamierzone efekty kształceniaWiedzaENE_1A_C32_W01Student rozumie działanie podstawowych maszynelektrycznych. Ma wiedzę dla bezpiecznej eksploatacjimaszyn elektrycznych w energetyce i przemyśle. Ma wiedzęo podstawowych pomiarach i charakterystykach maszyn.Rozumie tabliczkę znamionową i wie co to są charakterystykieksploatacyjne i jak je wyznaczać.T-W-1T-W-2ENE_1A_W08T1A_W02C-1C-2T-W-3M-1M-2S-3UmiejętnościENE_1A_C32_U01Student potrafi zrozumieć i wykonać polecenia instrukcji DTRmaszyny elektrycznej. Potrafi sprawdzić maszynę ibezpiecznie załączyć do ruchu elektrycznego. Wykonarozruch, hamowanie i regulację prędkości obrotowej. Potrafiwłączyć przyrządy pomiarowe prądu, napięcia i mocy doobwodu maszyny DC i AC oraz wykona podstawowe pomiary.Z tabliczki znamionowej wyznaczy parametry i dobierzeaparaturę pomiarową. Wyznaczy i narysuje podstawowecharakterystyki eksploatacyjne. Wykona analizę błędupomiarowego na podstawie klasy przyrządu.T-L-1T-L-2ENE_1A_U11ENE_1A_U14ENE_1A_U22T1A_U08T1A_U09T1A_U11T1A_U14T1A_U15T1A_U16InzA_U01InzA_U02InzA_U06InzA_U07InzA_U08T-L-3T-W-3C-1C-2M-2M-3S-1S-2Inne kompetencje społeczne i personalneENE_1A_C32_K01Student ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej naotoczenie przyrodnicze i działanie człowieka. Student potrafipracować w grupie dla osiągnięcia wspólnego celu.ENE_1A_K02ENE_1A_K04T1A_K02T1A_K03T1A_K05InzA_K01C-2T-L-1T-L-2T-L-3M-1M-2M-3S-1S-2Efekt kształceniaWiedzaENE_1A_C32_W01OcenaKryterium ocenyStudent nie rozumie działania maszyny elektrycznej i nie ma wiedzy jak włączaćprzyrządy pomiarowe.Student rozumie działnie maszyny elektrycznej DC i AC i jej podstawowe parametryelektryczne oraz mechaniczne. Rozumie jak należy włączać przyrządy pomiarowe iwykonać pomiar.Student rozumie zasady działania maszyn DC i AC, wie jak włączyć je do siecizasilającej, jak dobrać przyrządy pomiarowe, zakres pomiarowy i wykonać odczytwartości mierzonych.Student rozumie zasady działania maszyn DC i AC. Potrafi podać podstawoweparametry na podstawie tabliczki znamionowej. Potrafi wykonać obliczeniakonieczne przy doborze przyrządów pomiarowych. Wie jak włączyć przyrządypomiarowe dla wykonania pomiaru.Student rozumie działanie maszyn DC i AC. Rozumie opis i poda definicjeparametrów podanych na tabliczce znamionowej. Potrafi wykonać obliczeniawstępne dla doboru aparatury pomiarowej. Wie jak dobrać i włączać przyrządypomiarowe. Wie i zna charakterystyki eksploatacyjne maszyny i wie jak narysowaćcharakterystyki eksploatacyjne na podstawie wykonanych pomiarów.Rozumie działanie maszyn DC i AC. Rozumie opis i poda definije parametrów napodstawie tabliczki znamionowej. Potrafi wykonać obliczenia, dobrać i załączyćaparaturę pomiarową. Wie jak wykonać odczyty na przyrządach analogowych icyfrowych wielozakresowych. Zna charakterystyki eksploatacyjne maszyn i wie jakje narysować na podstawie wykonanych pomiarów. Wie jak wykonać analizę błędupomiarowego na podstawie klasy przyrządu. Zna wpływ różnych czynników na błądpomiarowy.2,03,03,54,04,55,0Umiejętności[ logo uczelni ]Wydział Inżynierii Mechanicznej i MechatronikiUmiejętnościENE_1A_C32_U012,03,03,54,04,55,0Student nie rozumie działania maszyn elektrycznych i nie umie włączyć prawidłowopodstawowych przyrządów pomiarowych.Student rozumie działanie maszyn elektrycznych DC i AC. Umie włączyć przyrządypomiarowe i wykonać pomiar bezpośredni i pośredni.Student rozumie działanie maszyn DC i AC. Umie podłączyć je do sieci zasilającej iwykonać rozruch i hamowanie. Umie dobrać i włączyć przyrządy pomiarowe orazwykonać odczyty z przyrządów cyfrowych i analogowych.Student rozumie działanie maszyn DC i AC. Identyfikuje maszynę i jej parametry napodstawie tabliczki znamionowej. Umie dokonać rozruch, hamowanie i regulacjęprędkości obrotowej. Umie obliczyć, dobrać zakresy i włączyć przyrządy pomiaroweoraz wykonać odczyty i zapis wartości w zaprojektowanej samodzielnie tabelipomiarowej.Student rozumie działanie maszyn DC i AC. Identyfikuje maszynę i jej parametry napodstawie tabliczki znaminowej. Umie wykonać pomiary dopuszczające maszynędo ruchu, włączyć do sieci zasilającej, wykonać rozruch, hamowanie i regulacjęprędkości obrotowej. Umie dobrać zakresy i włączyć przyrządy pomiarowe orazdokona odczytu i zapisu w zaprojektowanej tabeli pomiarowej. Na podstawiewykonanych pomiarów wyznaczy i narysuje charakterystyki eksploatacyjne i oceniwłaściwości statyczne badanej maszyny elektrycznej.Student rozumie działanie maszyn DC i AC. Wykona badania wstępne,dopuszczające maszynę do ruchu, rozruch, hamowanie i regulację prędkościobrotowej. Identyfikuje maszynę i jej parametry na podstawie tabliczkiznamionowej. Umie dobrać zakresy i włączyć przyrządy pomiarowe, oraz dokonaćodczytu i zapisu pomiarów w zaprojektowanej samodzielnie tabeli. Na podstawiewykonanych pomiarów wyznaczy i narysuje charakterystyki eksploatacyjne i oceniwłaściwości statyczne maszyny elektrycznej. Wykona analizę błędów pomiarowychwynikających z klasy przyrządów. Wyznaczy źródła błędów pomiarowych wbadanym układzie.Student nie wykonuje poleceń i naraża swoim zachowaniem kolegów naniebezpieczeństwo porażenia.Student wykonuje samodzielnie powierzone czynności. Postępuje zgodnie zpodanym regulaminem zajęć dydaktycznych.Student wykonuje powierzone czynności, przynosi materiały dydaktyczne,przychodzi przygotowany, postępuje zgodnie z regulaminem, nie przeszkadzakolegom i prowadzącemu podczas zajęć. Student jest zainteresowany i bierzeczynny udział w zajęciach.Student wykonuje powierzone zadania, posiada materiały dydaktyczne i jestprzygotowany do zajęć teoretycznie i praktycznie z zakresu przewodnika doćwiczeń. Zachowanie nie budzi zastrzeżeń, postępuje rozważnie i bezpiecznie dlasiebie i kolegów.Student wykonuje nie tylko powierzone zadania, ale przejmuje inicjatywę i potrafipokierować grupą w kierunku sprawnego wykonania powierzonych zadań. Potrafisamodzielnie przygotować tabele i protokoły z pomiarów już na sali laboratoryjnej.Student potrafi pokierować grupą laboratoryjną, rozdzielić pracę przy wykonywaniupomiarów i sprawozdania. Jest liderem w grupie. Wykonuje prace bezpieczniei dbao bezpieczeństwo, swoje, kolegów i koleżanek.Inne kompetencje społeczne i personalneENE_1A_C32_K012,03,03,54,04,55,0Literatura podstawowa1. Mitew E., Maszyny Elektryczne, t.1, t.2,, Politechnika Radomska, Radom, 20052. Matulewicz W.,, Maszyny elektryczne - podstawy, Politechnika Gdańska,, Gdańsk,, 2008Literatura uzupełniająca1. Goźlińska E.,, Maszyny elektryczne,, WSiP,, Warszawa,, 20072. Stein Z.,, Maszyny elektryczne, WSiP,, Warszawa,, 1995Data aktualizacji:25-04-2012 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kfc.htw.pl