Sword & Wizardry Whitebox PL(1), Podręczniki RPG
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
I m
i ę
P U N K T Y Ż Y
C I A
K l a s a p o s t a c i i p
o z i o m
C E C
H Y
D O Ś W I A D C Z
E N I E
S
I
N
T
M
D
R
K
O
N
Z
R
n a s t ę p n y p o z
i o m :
R Z U T O B R O
N N Y
Z A K L Ę
C I A
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
0 0
Z A S A D Y S P E C J A
L N E
C
H
A
W Y P O S A Ż E
N I E
-
-
K L A S A P A N C E
R Z A
-
-
-
-
-
-
-
-
A T
A K
-
-
-
-
-
M A J Ą T
E K
-
B R
O Ń
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
S
WORDS
& W
IZARDRY
: W
HITEBOX
E
DYCJA
P
OLSKA
M n i e j z a s a d , w i ę c e j w y o b r a ź n i !
Przygotuj się na spotkanie ze starym
stylem gier fabularnych! Swords &
Wizardry: Whitebox to gra, która
została zainspirowana oryginalnym
systemem stworzonym w 1974 roku
przez Gary’ego Gygaxa i Dave’a
Arnesona. Jej elastyczne zasady
mogą być swobodnie interpretowane
– nie zostały napisane po to, żeby
rozstrzygać wszystkie sytuacje, jakie
zajdą podczas gry, ale po to, żeby
zapewnić dobremu Prowadzącemu
i Graczom swobodę tworzenia i roz-
grywania gier własnego pomysłu.
Published under license from Mythmere Games.
Swords & Wizardry: Whitebox is copyright © 2009 by Matt Finch
and Marv Breig and is the property of Mythmere Games.
All Rights Reserved.
White Box
EDYCJA POLSKA
Marv Breig
Na podstawie Swords & Wizardry: Core Rules Matthew J. Fincha
Ilustracja na okładce
Copyright © 2009 Mark Allen
Ilustracje wewnętrzne
Copyright © 2007-2009 Matthew J. Finch, Edward M. Kann, Jeff Preston i Chad Thorson
Wydanie amerykańskie:
Projekt i typografia: Jesse Rothacher
Redakcja: Jason Cone, Allan T. Grohe, Jr., Jerry Mapes i Jesse Rothacher.
Dodatkowa redakcja i korekta: Scott Casper, fandomaniac, Eric Norred, Lord Kilgore,
Kuburanar, Lee Reynoldson i forum Swords & Wizardry
Z podziękowaniami dla Jasona Cone’a, Allana T. Grohe’a, Jr. i Jerry’ego R. Mapesa
Wydanie polskie:
Tłumaczenie i skład: Witold „Squid” Krawczyk
Korekta: Ojciec Kanonik, Tomasz „smartfox” Smejlis
Dodatkowa korekta: Adrian Sprysak
Dedykowane Dave’owi Arnesonowi (1947-2009), E. Gary’emu Gygaxowi (1938-2008) i
Jerry’emu R. Mapesowi (1965-2009)
Wydanie pierwsze – 30 lipca 2010 r.
MYTHMERE GAMES™
www.swordsandwizardry.com
Copyright © 2008 Marv Breig i Matthew J. Finch
Spis treści
Wstęp .........................................................................................................................................4
Rozdział 1: Bohaterowie............................................................................................................5
Rozpoczęcie gry.....................................................................................................................5
Najważniejsza zasada............................................................................................................5
Kości.......................................................................................................................................5
Karty postaci..........................................................................................................................5
Cechy......................................................................................................................................5
Punkty Życia.........................................................................................................................7
Początkowe złoto...................................................................................................................7
Klasy postaci..........................................................................................................................7
Rasy postaci.........................................................................................................................10
Światopogląd........................................................................................................................12
Koniec przygód....................................................................................................................12
Przedmioty i wyposażenie ..................................................................................................12
Zatrudnianie pomocników..................................................................................................14
Rozdział 2: Rozgrywka ............................................................................................................15
Zdobywanie doświadczenia.................................................................................................15
Czas......................................................................................................................................15
Walka....................................................................................................................................15
Odpędzanie nieumarłych.....................................................................................................17
Przykład rozgrywki..............................................................................................................18
Rozdział 3: Magia.....................................................................................................................19
Lista czarów kapłana...........................................................................................................19
Lista czarów maga...............................................................................................................19
Opisy czarów.......................................................................................................................20
Rozdział 4: Prowadzenie gry....................................................................................................31
Projektowanie przygody......................................................................................................31
Tworzenie kampanii............................................................................................................31
Punkty Doświadczenia.........................................................................................................31
Rozdział 5: Potwory.................................................................................................................33
Opisy potworów...................................................................................................................33
Lepsze potwory....................................................................................................................50
Tworzenie potworów...........................................................................................................50
Rozdział 6: Skarby....................................................................................................................51
Kosztowności.......................................................................................................................51
Przedmioty przeklęte..........................................................................................................63
Dodatek : tabele walki.............................................................................................................65
Zasady..................................................................................................................................65
Publishing your own materials................................................................................................67
Open Game Content? What does it mean?........................................................................67
The Swords & Wizardry Compatibility-Statement License (CSL): ..................................67
[ Pobierz całość w formacie PDF ]