Systemy transportowe Peikko, Budownictwo, Peikko
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
SYSTEMY TRANSPORTOWE
RR, RRPr, PLA, PNLF
Zastępuje katalogi 11/2006 • 3/2007
Zalety systemów transportowych Peikko
RR
•
•
Szeroka gama produktów
Montowane do powierzchni szalunku; szalunek nie wymaga modyikacji
RRPr
Ze stali nierdzewnej - bez rdzawych zacieków
Element nie musi być usuwany ani odcinany - poprawa bezpieczeństwa pracy
Element pozostaje funkcjonalny po transporcie - służy jako kotew poprzeczna do
płyt balkonowych
•
•
•
PLA
(zdjęcie powyżej)
Szeroka gama produktów
Łatwo dopasowuje się do siatki zbrojeniowej
Zamknięta tuleja nie powoduje zacieków
•
•
•
PNLF
Dostępny w wielu rozmiarach
Całkowicie ze stali nierdzewnej
•
•
Rozwiązania Peikko
•
niezawodne: restrykcyjne testy
prodkutów
•
konkurencyjna cena i czas
dostawy
oszczędne i proste w użyciu-
zarówno podczas projektowania,
produkcji jak i montażu
•
SPIS TREŚCI
1. OPIS SYSTEMU ..........................................
4
2. WYMIARY I MATERIAŁY ..............................
4
3. PRODUKCJA ..............................................
4
3.1 Metoda produkcji
4
3.2 Kontrola jakości
4
4. DOPUSZCZALNE OBCIĄŻENIA ......................
4
5. ZASTOSOWANIE ........................................
5
5.1 Warunki stosowania
5
5.2 Normy projektowania
5
5.2.1 Wymiarowanie
5
5.2.2 Zbrojenie i klasa betonu
5
5.2.3 Dodatkowe obciążenie spowodowane zastosowaniem ukośnego zawiesia
5
6. MONTAŻ ....................................................
5
7. PRODUKTY ................................................
6
7.1 Wieszaki transportowe RR, RRK i RRH
6
7.1.1 Materiały, wymiary i powłoka wieszaków transportowych
6
7.1.2 Dopuszczalne obciążenia i minimalne odległości od krawędzi elementu
7
7.1.3 Zbrojenie konstrukcji betonowej
7
7.1.4 Montaż i materiały montażowe
8
7.1.5 Podnoszenie
8
7.2 Kotew do słupów balkonowych RRPr
8
7.2.1 Materiały, wymiary i powłoka RRPr
8
7.2.2 Dopuszczalne obciążenia i minimalne odległości od krawędzi elementu
9
7.2.3 Zbrojenie konstrukcji betonowej
9
7.2.4 Montaż i materiały montażowe
9
7.2.5 Podnoszenie
10
7.3 Kotew transportowa PLA
10
7.3.1 Materiały, wymiary i powłoka PLA
10
7.3.2 Dopuszczalne obciążenia i minimalne odległości od krawędzi elementu
10
7.3.3 Zbrojenie konstrukcji betonowej
11
7.3.4 Montaż i materiały montażowe
12
7.3.5 Podnoszenie
12
7.4 Kotew transportowa PNLF
13
7.4.1 Materiały, wymiary i powłoka PNLF
13
7.4.2 Dopuszczalne obciążenia i minimalne odległości od krawędzi elementu
13
7.4.3 Zbrojenie konstrukcji betonowej
13
7.4.4 Montaż i materiały montażowe
14
7.4.5 Podnoszenie
14
www.peikko.pl
SYSTEMY TRANSPORTOWE
2. WYMIARY I
MATERIAŁY
1. OPIS SYSTEMU
Elementy transportowe Peikko
®
służą
do transportu betonowych elementów
konstrukcyjnych. Elementy montowane są
wewnątrz prefabrykatu. Elementy zawierają
kotwy umożliwiające mocowanie do betonu.
Waga elementu betonowego jest przenoszona
poprzez kotwy na zawiesia.
Wymiary i materiały poszczególnych elementów
zostały opisane w rozdziale 7.
3. PRODUKCJA
W przypadku RR, RRPr i PLA, oddzielne
zawiesie zostaje zamocowane do wieszaków
transportowych. Elementy mogą zostać
ponownie użyte. W kotwie PNLF, zawiesie
transportowe jest przymocowane bezpośrednio
do kotwy transportowej.
3.1 Metoda produkcji
Płyty/ płaskowniki Cięcie mechaniczne
Kątowniki Cięcie mechaniczne
Pręty żebrowane Cięcie mechaniczne
Rury Cięcie i zginanie
mechaniczne
Łącznik gwintowany Nawiercanie i
gwintowanie
Spawanie MAG ręcznie lub
maszynowo
Klasa spawu
Najlepsze rozwiązania dla
poszczególnych elementów
konstrukcyjnych:
Płyty:
Kotew transportowa PLA
Wieszak transportowy RR i
RRK (2)
C (SFS-EN 25817)
•
•
3.2 Kontrola jakości
Ściany, belki:
Wieszak transportowy RRH
Kontrola jakości stosowana podczas produkcji
elelemtów metalowych odpowiada wymogom
Fińskich Norm Budowlanym. Produkcja Peikko
Finland Oy podlega kontroli instytutu jakości
Inspecta. Aprobaty techniczne Fińskiego
Związku Producentów Betonu przedstawione są
w rozdziale 7.
•
Ściany warstwowe:
Kotew transportowa PNLF
(3)
•
Słupy balkonowe:
Kotew do słupów RRPr (1)
•
Produkty oznaczone są logo Inspecta oraz
Peikko Group oraz informacją o typie produktu,
roku i tygodniu produkcji.
4. DOPUSZCZALNE
OBCIĄŻENIA
Dopuszczalne obciążenia podane są zgodnie z
wymogami Fińskich Norm Budowlanych.
Dopuszczalne nośności dla poszczególnczych
kotew, odległości od krawędzi elementu oraz
dodatkowe zbrojenie opisane są w rozdziale 7.
Nośność i ilość wymaganych kotew zależy od
środków transportu oraz typu zawiesia.
5. ZASTOSOWANIE
Przykład:
Płyta waży G = 4000 kg (40 kN) i ma dwie
kotwy transportowe. Kąt podnoszenia wynosi
30° (kąt rozwarcia 60°).
.1 Warunki stosowania
•
4-punktowe zawiesie bez żurawia, dwie
kotwy traktowane są jako pracujące
40 kN / 2 = 20 kN / kotew
Zgodnie z tabelą 1, współczynnik obciążenia
dla kotew wynosi 1.16
obciążenie kotwy w podnoszeniu pośrednim
20 kN x 1.16 = 23.2 kN
Wieszaki transportowe RR, RRK i RRH mogą być
podnoszone jedynie za pomocą specjanie dla
nich przeznaczonych urządzeń.
•
Kotew transportowa PLA może być podnoszona
jedynie za pomocą urządzeń zaprojektowanych
dla PLA.
•
Table 1. Współczynniki dla dodatkowego naprężenia
spowodowanego pośrednim podnoszeniem
5.2 Zasady projektowania
5.2.1 Wymiarowanie
Kąt rozwarcia
ß
W obliczeniach zastosowano wartości
wytrzymałości na złamanie. Wytrzymałość
na złamanie zastosowana jest dla metalu i
nominalnej wytrzymałości betonu. Dopuszczalne
obciążenie to nośność teoretyczna podzielona
przez 4 (współczynnik bezpieczeństwa).
ß/2 ß/2
Kąt podnoszen
ia
ß/2
Nośności obliczeniowe przedstawiono zgodnie z
wymogami Fińskich Norm Budowlanych.
Kąt pod-
noszenia ß/2
Kąt rozwarcia ß
z
5.2.2 Zbrojenie i klasa betonu
90°
45°
1.41
Minimalna klasa betonu, odegłości od krawędzi
elementu oraz wymagania dotyczące zbrojenia
zostały przedstawione w rozdziale 7. Kotwy
transportowe powinny zostać zainstalowane
wewnątrz zbrojenia krawędziowego.Grubość
warstwy betonowej poniżej kotwy musi
odpowiadać lokalnym normom budowlanym.
60°
30°
1.16
45°
22.5°
1.08
30°
15°
1.04
0°
0°
1.00
5.2.3 Dodatkowe obciążenie
spowodowane zastosowaniem
ukośnego zawiesia
6. MONTAŻ
Łańcuch zastosowany do podnoszenia powoduje
pośrednie szarpnięcie zwiększające naprężenie
elementu transportowego, które należy
uwzględnić w obliczeniach. Ciężar przejmowany
przez jedną kotew należy pomnożyć przez
wartość podaną w tabeli 1.
Montaż elementów przedstawiono w rozdziale
7.
www.peikko.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]