Swiat pieciolatka scenariusze zajec cz3-1, szkola, Juka

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Roczne przygotowanie przedszkolneSWIATPIECIOLATKASCENARIUSZE ZAJECczesc 3''' '```AutorKrystyna KamińskaKoordynator projektuKrzysztof ChrobotRedakcja merytorycznaAneta RawskaRedakcja językowaAnna KołatSkład i formatowanie komputerowePrzemysław PištekWarszawa 2009Copyright by Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o. o.ISBN 978-83-7253-742-3Wydawnictwo JUKA-91 Sp. z o.o.ul. Jutrzenki 11802-230 Warszawatel. 022 381 72 07faks 022 381 72 10infolinia 0800 650 300juka@juka.edu.plwww.juka.edu.plSpiS treciKwiecień tydzień iDzIeń 1. Już kwiecień ....................................................... 5DzIeń 2. Gramy w zielone.................................................... 6DzIeń 3. Kolorowa wiosna. .................................................. 9DzIeń 4. Kwiaty i motyle....................................................11DzIeń 5. znamy nazwy częci rolin.........................................13Kwiecień tydzień iiDzIeń 1. Jaki to zawód? ....................................................15DzIeń 2. Wiemy, co robi krawcowa .........................................17DzIeń 3. Sklep z zabawkami................................................19DzIeń 4. Pasuje czy nie pasuje?.............................................20DzIeń 5. zawody rodziców.................................................22Kwiecień tydzień iiiDzIeń 1. O przyrodę dbamy................................................24DzIeń 2. Chronimy drzewa .................................................25DzIeń 3. Segregujemy mieci...............................................28DzIeń 4. Nie miecimy......................................................30DzIeń 5. Sprzštamy plac....................................................32Kwiecień tydzień iVDzIeń 1. Ufoludki ..........................................................34DzIeń 2. Start rakiety.......................................................36DzIeń 3. Co robiš kosmici?..................................................39DzIeń 4. Nasza planeta ....................................................41DzIeń 5. Układ słoneczny...................................................42Maj tydzień iDzIeń 1. zwiedzamy swojš miejscowoć ....................................45DzIeń 2. znamy swoje adresy...............................................46DzIeń 3. Warszawa stolica Polski............................................48DzIeń 4. zwiedzamy Polskę.................................................51DzIeń 5. Polska w Unii europejskiej.........................................54Maj tydzień iiDzIeń 1. Baniowe nastroje.................................................55DzIeń 2. Dobre wróżki......................................................59DzIeń 3. Opowiadamy bań................................................61DzIeń 4. Dbamy o ksišżki...................................................63DzIeń 5. Mierzymy krokami.................................................64Maj tydzień iiiDzIeń 1. Mieszkańcy łški ...................................................66DzIeń 2. Kolorowe motyle..................................................67DzIeń 3. Czego potrzebuje rolina aby rosnšć?..............................71DzIeń 4. zielone modelki...................................................72DzIeń 5. Ile kropek ma biedronka?..........................................75Maj tydzień iVDzIeń 1. Rodzina...........................................................80DzIeń 2. Tatu jest potrzebny...............................................82DzIeń 3. więto mamy .....................................................84DzIeń 4. Słuchamy rodziców................................................86DzIeń 5. Rodzice w przedszkolu ............................................88czerwiec tydzień iDzIeń 1. Dobrze jest mieć przyjaciela.......................................90DzIeń 2. Kolega? Przyjaciel?................................................92DzIeń 3. Każdy ma jakie marzenia .........................................94DzIeń 4. Proszę, przepraszam, dziękuję......................................96DzIeń 5. Nasze wymarzone zawody.........................................98czerwiec tydzień iiDzIeń 1. Owady...........................................................101DzIeń 2. Oznaki lata.......................................................103DzIeń 3. limak, limak....................................................105DzIeń 4. Co ronie latem w lesie?..........................................107DzIeń 5. Na lewo ode mnie, na prawo od ciebie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108czerwiec tydzień iiiDzIeń 1. zachowujemy się bezpiecznie....................................111DzIeń 2. Bezpieczne zabawy nad morzem .................................113DzIeń 3. Na wakacje pojedziemy ..........................................114DzIeń 4. Uważamy na wodę ...............................................121DzIeń 5. Pożegnania nadszedł czas ........................................124Kwiecień tydzień iTematyka: Kwiecień plecień.Dzień 1. Już kwiecieńrodki dydaktyczne: Dialogi, s. 23, Tablice IV/I, sylwety do dialogu, Kartapracy cz. 3, nr 44, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 27, 68, 70, farby plakatowe,pędzle, rurki.Przebieg zaJęći1. zabawy z tekstem przysłowia Kwiecień plecień bo przeplata, trochę zimy,trochę lata.Wypowiadanie tekstu z różnš intonacjš i w różnej pozycji.Ćwiczenia poranne zestaw XXVI (Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 27).ii1. Oglšdanie tablicy iV/i. Słuchanie i kontynuacja dialogu między zielonymlistkiem, a kwiatem jabłoni.- Jak wyglšdała pogoda w kwietniu?- Czy zadowolony z niej był kwiat jabłoni? Dlaczego?- A co na to młody, zielony listek?- Czy pogoda w kwietniu zgadza się ze znanym wam przysłowiem?2. wyjanienie nazwy miesišca kwiecień.- Jak wyglšda przyroda w kwietniu?Nauczyciel wyjania, że nazwa kwiecień pochodzi od kwitnšcych w tym miesišcukwiatów.3. przypomnienie nazw miesięcy sprzed kwietnia i po nim.- Jak nazywajš się miesišce, które były przed kwietniem?- Jakie będš po kwietniu?4. Ćwiczenia oddechowe Wšchamy kwiaty.Dzieci naladujš wšchanie kwiatów, wcišgajšc powietrze nosem, a wydychajšcustami.zabawa orientacyjno-porzšdkowa Kwiaty i motyle (Zabawy na każdy dzieńcz.2, s. 68).5. Kompozycja z rozdmuchanych kropel zabarwionej wody Wiosna.Okrelanie kolorów kojarzšcych się z wiosnš.- Jakie kolory sš najczęciej widoczne w przyrodzie w czasie wiosny?Co wiosnš jest: żółte (jaskier, mniszek lekarski)różowe (stokrotka, kwiat jabłoni)zielone (trawa, listki)białe (kwiat liwy, narcyzy)niebieskie (niebo, niezapominajki).zabawa twórcza Zielone i twarde.Nauczyciel podaje dwie cechy, a dzieci podajš nazwę roliny, zwierzęcia lubprzedmiotu, które majš te cechy. Np. Co jest twarde i zielone? (żaba), Co jestmokre i zielone? (trawa po deszczu).zapoznanie ze sposobem wykonania pracy. Nakładanie kropli farby pędzlemi rozdmuchiwanie ich za pomocš rurek z tworzywa.Wykonanie kompozycji.6. wspólne oglšdanie wykonanych prac.7. porzšdkowanie miejsc pracy.zabawy na placu przedszkolnym z użyciem piłek, skakanek.iii1. czytanie z nauczycielem tekstu wyrazowo-obrazkowego List bociana do jaskółki(Karta pracy cz. 3, nr 44).zabawa bieżna Kukułka i zięby (Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 70).2. zabawy swobodne według zainteresowań dzieci.Dzień 2. gramy w zielone.rodki dydaktyczne: Karta pracy cz. 3, nr 45, Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 27,61-63, 68, 70, wiersz T. Kubiaka Gra w zielone, ilustracje do wiersza, obrazki doćwiczeń słuchowych, instrumenty perkusyjne.Przebieg zaJęći1. Ćwiczenia graficzne: oglšdanie rysunku, liczenie sylwet ptaków. rysowanie,po ladach, kredkami w różnych kolorach (Karta pracy cz. 3, nr 45).Ćwiczenia poranne zestaw XXVI (Zabawy na każdy dzień cz. 2, s. 27).ii1. Słuchanie wiersza t. Kubiaka Gra w zielone.Dšb wycišga lić przed brzozš,brzoza przed dębemi klonem!- O, ho, ho! Sšsiedzi mili,Gramy, gramy w zielone!Kasztan wznosi lić palczasty,kasztan przed jesionem.- O, ho, ho! Sšsiedzi miligramy, gramy w zielone!My zbieramy także liciespod zielonych wierzb.I my gramy, i my gramydzi w zielone też.2. rozmowa na temat wiersza.- W co grały drzewa?- Co miały zielonego?- Które drzewa brały udział w zabawie?3. Dzielenie na sylaby nazw drzew występujšcych w wierszu.dšb: dšb kasztanowiec: kasz-ta-no-wiecbrzoza: brzo-za jesion: je-sion klon: klon(Nauczyciel zwraca uwagę, że właciwa nazwa drzewa to kasztanowiec, a niekasztan).4. Okrelanie pierwszej głoski w nazwach drzew występujšcych w wierszu.dšb (d), kasztanowiec (k), brzoza (b), jesion (j), klon (k)5. instrumentacja wiersza według B. podolskiej.TamburynDšb wycišga lić przed brzozš,brzoza przed dębem i klonem!- O, ho, ho! Sšsiedzi mili,Grzechotkagramy,gramy,w zielone!Kasztan wznosi lić palczasty,kasztan przed jesionem.- O, ho, ho! Sšsiedzi miliGrzechotkagramygramyw zielone!My zbieramy także liciespod zielonych wierzb.TamburynI my gramyGrzechotkaBębeneki my gramyTamburyndzi w zieloneGrzechotkaBębenekteż!6. zabawa Gra... [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kfc.htw.pl